Gdyński Baltic Container Terminal (BCT) pochwalił się nowymi wozami widłowymi Kalmar. Jednocześnie terminal zapowiedział, że w planach są kolejne inwestycje, związane z trwającym remontem nabrzeża.
Port Gdynia zamyka rok 2023 z sukcesem, osiągając rekordowe przeładunki i kontynuując ambitny plan inwestycyjny. Sztandarowym elementem tych działań jest modernizacja Nabrzeża Helskiego, która zwiększy efektywność obsługi statków oraz umożliwi przyjęcie większych jednostek, wzmacniając pozycję portu jako strategicznego punktu na mapie światowego handlu morskiego. Wartość kontraktu wynosi blisko 300 mln zł brutto, a prace planowane są na okres 26 miesięcy.
Przy Nabrzeżu Helskim II w Porcie Gdynia rozpoczęła się rozbiórka rękawa pasażerskiego na terenie starego terminalu promowego. Od dłuższego czasu stał on pusty, co wynikało z przeniesienia ruchu promowego do nowego terminala przy Nabrzeżu Polskim.
2022 rok był kolejnym z rzędu zakończonym rekordem przeładunków w Porcie Gdynia. Był to jednak kolejny okres, w którym zarówno Zarząd Morskiego Portu Gdynia, jak i działający w porcie operatorzy musieli wykazać się elastycznością i szybko dostosować do zmieniających się warunków na rynku.
Z roku na rok notujemy wzrost ilości przeładowanych towarów. Ubiegły rok, to wzrost o prawie 6 proc. w stosunku do roku 2021 – powiedział w rozmowie z PAP prezes Portu Gdynia Jacek Sadaj.
Konferencja poświęcona projektowi hubu wodorowego w Porcie Gdynia zgromadziła przedstawicieli terminali, firm i urzędników. Rozmawiali oni o tym, jak taki hub w regionie miałby wyglądać, oraz jakie wiążą z nim nadzieje.
Port Gdynia przyjął dzisiaj kontenerowiec MSC Gaia, który jest jednocześnie najdłuższym i najbardziej pojemnym statkiem, jaki kiedykolwiek zawinął do portu.
Na trójmiejskim rynku portowym funkcjonują od 2006 roku, na koncie mają 29 projektów elektrowni wiatrowych w Polsce, współtworzyli wiele spektakularnych inwestycji offshore za granicą, a ich roczna przepustowość to ponad 600 tys. TEU. Mowa o Gdynia Container Terminal (GCT), który jest częścią międzynarodowej grupy Hutchison Ports. Z szefem GCT rozmawiamy o doświadczeniach z onshore, udziale w polskim offshore i najbliższych planach.
Grecy w zeszłym miesiącu zwiększyli do 67 proc. udział w pireuskim porcie chińskiego giganta morskiego COSCO. Najnowsza umowa chińskiej dzierżawy wzmogła niepokój w związku z rosnącym zaangażowaniem Państwa Środka w europejską infrastrukturę oraz niespełnionymi obietnicami inwestycyjnymi Chińczyków.
Część mediów z paniką przyjęła wiadomość o udziale chińskich firm w przetargu na dzierżawę terenów w zachodniej części Portu Gdynia z przeznaczeniem na terminal przeładunkowy kontenerów oraz elementów morskich farm wiatrowych. O ile praktyka udziału zagranicznych oferentów w przetargach jest czymś powszechnym w międzynarodowym biznesie, to trwająca nagonka na Chiny ukazuje powierzchowność mediów w zapoznaniu się z tematem lub działanie po określonej linii ideologicznej.
Powtórki z historii, czyli o szkodach i niebezpieczeństwach na morzach i oceanach świata. Raport wypadków i zdarzeń morskich – kwiecień 2024 r.
W szczecińskiej Radzie Miasta powstała nowa komisja ds. gospodarki morskiej
Polska Grupa Zbrojeniowa nawiązuje współpracę z Palo Alto Networks
UMG: szkolenie "Prawne aspekty morskiej energetyki wiatrowej" już w czerwcu
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Akcja ratownicza w usteckim porcie. Mężczyzna wpadł do wody, bo zagapił się w telefon